Ord på vägen

Den som tycker att igår var bättre än idag ska nog inte vänta sig alltför mycket av i morgon.

lördag 17 april 2010

En av mina käpphästar

är att utvecklingen drivs av människans förmåga att identifiera framgångsrika beteenden och repetera dem. Och det finns en logik i detta. Om jag ska åka mellan Malmö och Veberöd tar det väldigt lång tid om jag ska ta mig dit genom att lära av mina misstag. Antalet möjliga misstag på vägen är ju i princip oändligt. Om jag däremot hänger på någon som vet vägen går resan enkelt och smidigt.
Men repetitionen är viktig om du vill ändra historien. Se på Mac Donalds, H&M och Google.
Förmågan till framsteg ligger i människans unika egenskap att både kunna lära av det förflutna, ta till vara nuet och drömma om framtiden.

http://www.wired.com/wiredscience/2010/04/copycat-avatars-prevail/#more-20356

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar